WSTĘP DO DIAGNOZY I PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkolenie przeznaczone są dla studentów/ absolwentów psychologii, osób które zaczynają pracę w obszarze wsparcia dzieci i młodzieży oraz rodziców. Program szkolenia jest ułożony w ten sposób,aby doskonalić umiejętności praktyczne w obszarze pracy diagnostycznej i psychologicznej oraz poszerzyć wiedzę teoretyczną
z zakresu podstaw: psychopatologii, pracy diagnostycznej, formułowania rekomendacji i informacji zwrotnych. Uczestnicy będą mieli okazję ćwiczyć umiejętności praktyczne wprowadzające ich do pracy diagnostycznej, nabyć umiejętność pracy nad opracowywaniem kwestionariuszy, dokumentacji Klienta, przeprowadzaniem wywiadu i zawieraniem kontraktu.
Omówione zostaną sposoby zbierania informacji poprzez wywiad, obserwację oraz użycie narzędzi kwestionariuszowych.
Szkolenie mają na celu zapoznać uczestników z codzienną specyfiką pracy na stanowisku psychologa dzieci i młodzieży.
4h program szkolenia zawiera:
1. Wywiad z rodzicem.
2. Kontrakt i budowanie kontaktu z rodzicem.
3. Wywiad z dzieckiem.
4. Kontrakt i budowanie kontaktu z młodym klientem.
5. Konceptualizacja (konteksty rozwojowe, środowiskowe, biologiczne).
6. Ustalenie celów do pracy, sprawdzanie motywacji, ustalanie granic odpowiedzialności (rodzic i młody człowiek),
7. Specyfika i trudności w pracy z młodym klientem.
8. Formułowanie informacji zwrotnych i przekazanie rekomendacji.
Czas trwania: 4h
Miejsce: Pracownia Psychoterapii i Rozwoju
Koszt: 299zł
Aby zgłosić swój udział w praktykach prosimy o wysłanie formularza na adres: wizyty@pracowniapir.pl
Prowadząca:
Patrycja Rzepecka
Ukończona uczelnia:
-
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Specjalizuję się w diagnozie dzieci i młodzieży w wieku od 2 do 16 lat z zaburzeniami lękowymi (z uwzględnieniem
lęku uogólnionego, społecznego, separacyjnego, fobii specyficznych i zaburzeń obsesyjno kompulsywnych),
afektywnymi (depresja), neuro rozwojowymi (ADHD), eksternalizacyjnymi (zaburzenia opozycyjno - buntownicze,
zaburzenia zachowania) oraz zaburzeniami karmienia, odżywiania i wydalania.
Zajmuje się również diagnozą ogólnego rozwoju dziecka (intelektualnego, emocjonalnego, społecznego) i
identyfikowaniem indywidualnych zasobów oraz ewentualnych obszarów problemowych w funkcjonowaniu
młodego człowieka.
Współpracuję i prowadzę wykłady oraz warsztaty dla nauczycieli w ramach konferencji organizowanych przez Pase,
Polskie Towarzystwo ADHD oraz Instytut Psychologii i Edukacji „Charaktery”.
Prowadzę zajęcia dla studentów Uniwersytetu SWPS m.in z zakresu psychologii rozwojowej, metod diagnozy klinicznej.
W obszarze psychoterapii i wsparcia psychologicznego specjalizuje się w terapii dzieci i młodzieży w wieku 2-18 lat oraz wsparcia psychologicznego dla rodzin. Pracuję głównie w oparciu o podejście poznawczo-behawioralne korzystając również z dorobku różnych podejść psychoterapeutycznych.
Zajmuję się:
-
psychoterapią dzieci i młodzieży w zakresie:
-
zaburzenia nastroju,
-
zaburzenia lękowe,
-
zaburzenia afektywne,
-
zaburzenia neurorozwojowe (ADHD),
-
zaburzenia jedzenia i wydalania u dzieci
-
całościowe zaburzenia rozwoju – Zespół Aspergera
-
-
prowadzeniem grup terapeutycznych dla dzieci i młodzieży
-
wsparciem rodziców w obszarze problemów rodzinnych i wychowawczych.
Stosuję współczesną wiedzę opartą na badaniach z obszarów psychologii rozwojowej, wychowawczej, klinicznej do pracy z rodzicami, którzy chcą wspierać rozwój swojego dziecka, a także w sytuacji gdy poszukują pomocy w zakresie radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi.
Piszę teksty popularyzujące wiedzę psychologiczną z obszaru wychowania dzieci i problemów rozwojowych.